Air France-KLM inleder samarbete med Lennox PR

En av världens största flygbolagsgrupper, Air France–KLM, väljer Lennox PR som nordisk huvudbyrå för det strategiska kommunikationsarbetet.


Lennox PR kommer att leda samarbetet med nätverksbyråerna Cato Communication i Danmark och Sannum & Bergestuen i Norge. Från och med början på 2023 kommer uppdraget även att innefatta den finska marknaden. 

– Vi valde Lennox PR på grund av deras gedigna erfarenhet inom hållbarhetskommunikation, höga strategiska kompetens och genuina förståelse för hantverket. Det känns både tryggt och spännande att inleda den här nordiska resan tillsammans, säger Maria Hagelberg, marknadschef Air France–KLM Northern Europe.

– Air France–KLM har höga ambitioner och en vilja att verkligen ta ställning i viktiga frågor som formar framtidens flygbransch. Vi är naturligtvis både stolta och glada att ha fått förtroendet, särskilt med tanke på att det täcker flera marknader, säger Nils Djurklou, konsult Lennox PR.

Samarbetet inleds nu i oktober 2022.

Föregående
Föregående

Lennox PR får ny vd

Nästa
Nästa

Elin Agorelius till Lennox PR