Fardosa Abdalla och Sara Sällberg nya delägare i Lennox

Sara Sällberg och Fardosa Abdalla är nya delägare i Lennox PR.

Fardosa Abdalla och Sara Sällberg är nya delägare i Lennox PR och därmed de första att ta del av Lennox PR:s delägarprogram. Programmet syftar till att erbjuda medarbetare möjlighet att ta del av företagets värdeutveckling.


Lennox PR har sedan tidigare ett vinstdelningsprogram där 40 procent av rörelseresultatet delas lika mellan alla anställda på samma villkor. Målet med vinstdelning är att premiera samarbete och ett gemensamt ansvar för företagets lönsamhet. Delägarprogrammet är nästa steg i samma strategi, och nu blir Fardosa Abdalla och Sara Sällberg alltså de första aktieägarna utöver företagets grundare.

– Jag är glad och stolt att Fardosa och Sara valt att bli delägare. Lennox framgång hänger på att vi kan erbjuda kvalificerade konsulter med fokus på snabba och hållbara resultat. Då är arbetsvillkor, kultur och gemensamt engagemang i företagets utveckling helt nödvändigt, säger Robert Svensson, VD på Lennox.  

Aktierna i Lennox PR värderas utifrån en viktning av eget kapital och de tre senaste årens resultat, vilket skapar en transparent modell där värdeutvecklingen på ägandet (och vad som påverkar värdet) är lätt att överblicka.

– Jag tror på Lennox och ser fram emot att fortsätta att bidra som anställd och som aktieägare, säger Fardosa Abdalla.  

– Jag är glad för möjligheten att investera. Dessutom tror jag att hela branschen skulle må bra av att fler av oss som jobbar i den äger en del av den, säger Sara Sällberg.

Sara Sällberg är rådgivare och projektledare på Lennox PR och arbetade dessförinnan med stadsbyggnad inom Stockholm Stad. Hon är också medgrundare till initiativet Open Act. Fardosa Abdalla är rådgivare på Lennox PR med en bakgrund som lärare och företagare.

Lennox PR grundades 2015 och har sedan dess bland annat anslutit sig till kollektivavtal, fattat beslut om att endast erbjuda praktik som del i utbildning eller arbetsmarknadsåtgärd, samt att överge generell tidrapportering och beläggningsgrad som nyckeltal. Vinstdelningsprogrammet och delägarprogrammet har Lennox PR baserat på inspiration av branschkollegan Westander.

Föregående
Föregående

Lennox PR söker konsulter

Nästa
Nästa

Lennox anställda delar på 1,5 miljoner